Tito Bottitta: “És qüestió de tenir una ment oberta”

Una vegada va finalitzar les ponencies ens trobem Tito Bottitta, un dels conferenciants més destacats de la Jornada. Una vegada més, ens parla de les claus de l’èxit amb el seu model de Responsive Design, que el van portar a guanyar premis com World’s Best Designed Website de la Society for News Design.

Jornada de disseny periodístic

Tito Bottitta. Foto de Maria Pinell

Què creus que és més difícil, començar un projecte nou o redissenyar un model que ja es troba en el mercat?

Crec que es tracta de diferents reptes. La part més laboriosa és la creació dels esbossos ja que és en aquest moment quan estableixes les bases i has de prendre bones decisions per tirar endavant el projecte. Quan estàs redissenyant un model, hi ha moltes decisions que ja han estat preses amb anterioritat. És un producte acabat, amb uns colors determinats, una manera de jerarquitzar, etc. Crec que els dos són divertits, però és potser més interessant començar des de zero perquè es tracta d’oportunitats que poden obrir les portes a nous models com el Responsive Design.

Com ho fas per estar sempre al dia en quant les novetats del món del disseny periodístic?

Només has de mantenir-te amb els ulls obert. El meu company Dan [Zedek] ho sap definir molt bé. Ell està permanentment mirant què passa en els diferents formats Media. Només es tracta de mirar al teu voltant d’una manera general i estar atent a això que veus. És qüestió de tenir una ment oberta.

Creus que la tendència dels mitjans seguirà sent la de consumir informació a tota hora i a tot arreu a través dels Media?

Crec que tot acabarà caient pel seu propi pes. Cada vegada que un nou Media s’ha introduït en el món de la comunicació, els antics mitjans s’han vist amenaçats i tots hem pensat com podrien sobreviure. Com hi pot haver gent llegint els diaris de paper si poden escoltar les notícies a la radio? Com algú pot escoltar la radio si pot veure la televisió? La resposta és que hi ha diferents espais per cada un dels mitjans i tots són viables.

Aleshores, continues confiant en el poder dels diaris de paper?

Els diaris són increïblement democràtics. No necessites cap suport: ni ordinador, ni mòbil, no necessites res. Només utilitzes el propi paper. Des del moment en que s’imprimeix, pot ser llegit, analitzat, descodificat, etc. Té múltiples possibilitats. És molt poderós ja que es tracta d’una manera d’arribar de manera física a una persona, no només el món audiovisual. És per això que trobo als diaris tan poderosos, tot i que en futur es reduiran en número. En el cas dels continguts audiovisuals, definitivament veurem augmentar les tendències actuals.

L’Equip de Jornada de Disseny Periodístic

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Conferenciants, Entrevista, Jornada de Disseny Periodístic a la Xarxa, Responsive Design

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s